Tutoring – nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej
Cel innowacji:
Wprowadzenie modelu pracy dydaktyczno-wychowawczej z zastosowaniem metody tutoringu szkolnego jako formy pracy nad rozwojem ucznia zdolnego. Mając na względzie, żedziałalność innowacyjna szkoły jest integralnym elementem działalności szkoły, a celem innowacji jest rozwijanie kompetencji uczniów oraz nauczyciela, założenia niniejszej innowacji opracowano zgodnie z najnowszymi trendami i wymaganiami w edukacji.
Czas realizacji innowacji: data rozpoczęcia innowacji: 19.02.2018 – 22.06.2018. Czas trwania innowacji – jeden semestr.
Tutoring prowadzi podopiecznego do mądrości i dojrzałości emocjonalnej oraz społecznej, ponieważ:
a) pozwala na dostrzeżenie swych mocnych stron oraz na budowanie prawidłowej, realistycznej samooceny i poczucia własnej wartości;
b) budowany jest na wartościach, które podziela cała społeczność szkolna;
c) poprzez dialogowe relacje kreuje klimat bezpieczeństwa i współpracy;
d) sprzyja twórczemu podejściu do życia i do nauki.
Realizatorem innowacji jest Pani dr Małgorzata Popławska